Dbałość o finanse publiczne to priorytet w pracy dobrego urzędnika

Dbałość o finanse publiczne to priorytet w pracy dobrego urzędnika. Nie polega ona na tym, żeby raz w roku dobrze zaplanować budżet. To codzienna, żmudna praca, w której konsekwentnie musi działać zespół ludzi. To wybieranie korzystnych dla miasta umów, pilnowanie kosztów, ciągła weryfikacja metod i narzędzi pracy. W świdwińskim Urzędzie Miasta staramy się rzetelnie podchodzić do tego zadania i cieszy nas każda zaoszczędzona kwota, którą możemy przeznaczyć na upiększenie miasta lub ułatwienie życia mieszkańcom. Jesteśmy zadowoleni, kiedy wydawane pieniądze przekładają się na trwałe inwestycje, mogące posłużyć nam wszystkim. Jestem wielkim zwolennikiem pozyskiwaniem środków z zewnątrz – nawet tych najmniejszych grantów. Ale wiem, jak ważne jest przede wszystkim gospodarowanie tym, co mamy z naszych wspólnych wpłat do budżetu miasta.

Chciałbym Państwa zapewnić, że w Urzędzie Miasta pracujemy dla Was każdego dnia. I choć łatwo jest powielać wzorce, tłumacząc, że tak przecież było zawsze, mam mały dowód na to, że wymagam dyscypliny finansowej również od siebie.

Moje wynagrodzenie za pełen rok sprawowania urzędu burmistrza (2019) wyniosło 126 495,95 zł brutto (82 047,00 zł netto), mój miesięczny przychód netto wynosi średnio 6 837,25 zł.

Mój poprzednik w okresie od stycznia do listopada 2018 roku zarobił 229 289,97 zł brutto – złożyło się na to wynagrodzenie podstawowe w wysokości 144 580,62 zł brutto, 47 818,35 zł ekwiwalentu urlopowego oraz 36 891,97 zł odprawy.